Realtid

Treschows nya schampoo

administrator
administrator
Uppdaterad: 27 sep. 2010Publicerad: 27 sep. 2010

Nu byter Michael Treschow hårvårdsprodukter. Unilever slukar balsam- och schampoojätte.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Brittisk-holländska Unilever har gjort upp om att köpa det USA-baserade hårvårdsföretaget Alberto Culver för 3,7 miljarder dollar (cirka 25 miljarder kronor) i kontanter.

För pengarna får Unilever varumärken som VO 5, Tresemme och Nexxus, vilket gör koncernen till världens största balsamtillverkare och världstvåa på marknaden för schampoo.

Svenske Michael Treschow är styrelseordförande i bolaget.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]