Nu byter Michael Treschow hårvårdsprodukter. Unilever slukar balsam- och schampoojätte.
Treschows nya schampoo
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
Jämför courtage Brittisk-holländska Unilever har gjort upp om att köpa det USA-baserade hårvårdsföretaget Alberto Culver för 3,7 miljarder dollar (cirka 25 miljarder kronor) i kontanter.
För pengarna får Unilever varumärken som VO 5, Tresemme och Nexxus, vilket gör koncernen till världens största balsamtillverkare och världstvåa på marknaden för schampoo.
Svenske Michael Treschow är styrelseordförande i bolaget.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.
Jämför här
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS