Banken var sen med information mot kunder och ledningen lade locket på.
Swedbank kritiseras

administrator
Uppdaterad: 02 dec. 2010Publicerad: 02 dec. 2010
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Aktörerna på finansmarknaden – myndigheter och storbanker – får överlag godkänt för sin kommunikation under finanskrisen. Swedbank är dock undantaget, skriver Dagens Industri.
Banken var bland annat sen med information gentemot journalister och kunder.
Ledningen valde under längre perioder att inte uttala sig alls, framför allt efter Lehman Brothers krasch i september 2008, konstaterar konsultfirman Halvarsson & Halvarsson som har gjort granskningen.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
BLACK WEEKS Spara upp till 54% på Verisure hemlarm

Just nu får du ett riktigt bra pris på Sveriges mest valda hemlarm med brand- och inbrottsskydd. Räkna ut ditt pris och ta del av erbjudandet
Räkna ut ditt pris!
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS







