Rekryteringstjänsten siktar på global tillväxt.
Sqore får 3,5 miljoner dollar av Northzone
Mest läst i kategorin
Northzone går in som investerare i svenska rekryteringstjänsten Sqore med 3,5 miljoner dollar i kapital som ska främja internationell tillväxt.
Sqore är en webbtjänst som använder sig av tävlingar för att hitta relevanta kandidater för olika företag. Tanken är att kunderna har en plattform för att testa relevanta och praktiska kunskaper hos de sökande för att identifiera de mest talangfulla personerna, oavsett bakgrund.
Målet är nu att bli den ledande tjänsten för unga arbetssökande att kopplas samman med globala arbetsmöjligheter, praktikplatser och stipendier.
Finansieringen från riskkapitalbolaget Northzone ska hjälpa med fokus på produktutveckling.
– Vår vision är enkel: vi vill att Sqore ska hjälpa människor att förverkliga sin fulla potential, samtidigt som plattformen hjälper fler företag och organisationer att attrahera de bästa talangerna från hela världen, säger vd Niklas Jungegård i en kommentar.
Sqore har redan en kundbas som inkluderar IBM, Ikea, Morgan Stanley, KPMG och The Economist och en tävlingscommunity vid namn studentcompetitions.com.
Northzones partner Bjørn Stray kommenterar att Sqores innovativa arbetssätt kan skaka om rekryteringsmarknaden.
– De erbjuder en lösning att minska den höga arbetslösheten som vi ofta ser bland unga människor. Kunskaper som skaffats utanför den formella utbildningen kan vara ovärderligt, och tävlingsmomentet i Sqore har visat sig vara mycket framgångsrik med att hjälpa begåvade individer hitta rätt möjlighet för dem och att låta organisationer mäta kandidaternas prestationer. Sqores vision om att öppna upp arbetsmarknaden har stor global potential och vi ser fram emot att hjälpa till att utveckla plattformen ytterligare, säger han.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.