Medieinvesteringarna ökade men radion tappar marknadsandelar.
Spotify tar från radion

administrator
Uppdaterad: 16 nov. 2010Publicerad: 16 nov. 2010
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Radion tappar marknadsandelar på reklammarknaden.
Medieinvesteringarna ökade i oktober med 26 procent via Sveriges Mediebyråers medlemmar, jämfört med samma månad i fjol. Den reklamfinansierade radion har bara ökat med 7,5 procent.
Det förklaras enligt Sveriges Mediebyråer av att exempelvis Spotify tar lyssnare från radion. En annan förklaring är att radion klarade lågkonjunkturen relativt bra vilket gör att återhämtningen blir långsammare.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
BLACK WEEKS Spara upp till 54% på Verisure hemlarm

Just nu får du ett riktigt bra pris på Sveriges mest valda hemlarm med brand- och inbrottsskydd. Räkna ut ditt pris och ta del av erbjudandet
Räkna ut ditt pris!
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS





