Skandia kommer vara BRIS huvudsponsor fem år framåt.
Skandia blir BRIS huvudsponsor
Mest läst i kategorin
Samarbetet kommer att presenteras närmare under tisdagen, men som huvudsponsor kommer Skandia att föra med sig den kunskap som företaget fått genom Skandias organisation Idéer för Livet. Den organisationen har under 23 år arbetat med att stötta barn och unga, skriver företaget i ett pressmeddelande.
Anmäl dig till Finans och Försäkring-nyhetsbrevet som kommer ut på fredagar.
Målet för samarbetet kommer vara att ta fram förebyggande insatser riktade mot barn och unga.
Förutom att aktivt involera BRIS för sitt nätverk med kontakter inom offentlig sektor så kommer Skandia även bidra ekonomiskt med sammanlagt fem miljoner till BRIS verksamhet.
– Vi har tidigare samarbetat med BRIS och många av våra medarbetare svarar på mejl i BRIS-mejlen och tar emot samtal i BRIS 116 111. Vi vet av erfarenhet att BRIS är en organisation som har ett otroligt gediget arbetssätt. Deras arbete gör verkligen skillnad och det är något som vi är glada över att få vara en del av och stödja, både praktiskt och ekonomiskt, säger Bertil Hult, VD Skandia Norden i ett pressmeddelande.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.