Realtid

Så ska Baker & McKenzie nå nya klienter

Realtid.se
Uppdaterad: 22 sep. 2011Publicerad: 22 sep. 2011

Advokatbyrån ger sig in i sociala medier.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Baker & McKenzie blir den första svenska advokatbyrån att marknadsföra sig på LinkedIn i Sverige. Förhoppningen är att, via banners på LinkedIn, kommunicera med klienter och samtidigt nå ut med erbjudanden till nya potentiella klienter.

Med kortfattade budskap, kommersiella länkar samt information kopplad till den personliga profilen och besökarens aktivitet, ska advokatbyrån synliggöra sina erbjudanden.

Advokat Anders Fast, delägare och ansvarig för Stockholmskontorets affärsutveckling, anser att det här är en spännande marknadsföringssatsning som ligger helt rätt i tiden.

– Att vi satsar på just LinkedIn beror på att det är det mest välkända nätverket för yrkesverksamma, med över 120 miljoner användare globalt, varav cirka 750.000 användare i Sverige, säger han i en kommentar.

– Vi når vår huvudmålgrupp med våra erbjudanden i en situation där de interagerar med sitt nätverk och funderar på sin verksamhet eller karriär.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
Realtid.se
Realtid.se
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]