Advokatbyrån ger sig in i sociala medier.
Så ska Baker & McKenzie nå nya klienter
Mest läst i kategorin
Baker & McKenzie blir den första svenska advokatbyrån att marknadsföra sig på LinkedIn i Sverige. Förhoppningen är att, via banners på LinkedIn, kommunicera med klienter och samtidigt nå ut med erbjudanden till nya potentiella klienter.
Med kortfattade budskap, kommersiella länkar samt information kopplad till den personliga profilen och besökarens aktivitet, ska advokatbyrån synliggöra sina erbjudanden.
Advokat Anders Fast, delägare och ansvarig för Stockholmskontorets affärsutveckling, anser att det här är en spännande marknadsföringssatsning som ligger helt rätt i tiden.
– Att vi satsar på just LinkedIn beror på att det är det mest välkända nätverket för yrkesverksamma, med över 120 miljoner användare globalt, varav cirka 750.000 användare i Sverige, säger han i en kommentar.
– Vi når vår huvudmålgrupp med våra erbjudanden i en situation där de interagerar med sitt nätverk och funderar på sin verksamhet eller karriär.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.