Evenemangsarenorna Ullevi och Scandinavium i Göteborg slog rekord förra året.
Rekordår för Ullevi och Scandinavium
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
Jämför courtage De slog det med nästan 1,4 miljoner åskådare, 270.000 fler än förra rekordåret 2006. Mamma Mia i Scandinavium var mest besökt med 150.000 åskådare.
– En klart bidragande orsak till förra årets rekordsiffra var framgången med Mamma Mia i Scandinavium. De 52 föreställningarna sågs av drygt 150 000 åskådare, säger Got Events vd Thomas Torkelsson.
I Scandinavium såg 56 procent av åskådarna olika sportevenemang medan 34 procent såg olika musikföreställningar. Övriga tio procent fördelades på andra evenemang.
ullevi på sport, tio procent på musik och tio procent på motorshow.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.
Jämför här
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS