Trots att reklambranschens medieinvesteringar sjönk med drygt fyra procent under fjärde kvartalet så sattes det totalt rekord i reklaminvesteringar under 2008.
Rekord för reklamen
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
Jämför courtage Anledningen är finanskrisen och lågkonjunkturen
Under helåret 2008 steg reklaminvesteringarna med 1,3 procent till nytt rekord, 32,3 miljarder kronor, enligt Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).
Bäst under 2008 gick reklamen på internet, plus 18 procent, och i tv, plus sex procent jämfört med 2007, vilket innebar nya rekord.
Det fortsatt största reklammediet, dagspressen, tappade tre procent under 2008.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.
Jämför här
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS