I dag lanserar Helsingborgs Dagblad annonssajten Rubbet som utvecklats av Joakim Jardenberg.
Premiär för Jarden- bergs nya satsning
Mest läst i kategorin
Rubbet lanseras via Joakim Jardenbergs Mindark AB.
– Vi har arbetat hårt på att göra tjänsten enkel och snabb, säger Joakim Jardenberg, vd på Mindpark AB till Helsingborgs Dagblad.
Annonsssajten är helt gratis, men Joakim Jardenberg tror inte att priset i sig som avgör om folk annonserar. Han anser att det snarare avgörs av hur användarvänlig tjänsten är.
– Jag tror inte folk har problem att betala tio kronor för en annons. Men så fort du måste ta betalt så tar det längre tid. För att göra det ännu lättare har vi också plockat bort förhandskontrollen. Vi litar på att folk lägger ut seriösa annonser. I och med detta tar det inte mer än 20 till 30 sekunder från tanke till publicerad annons, säger han.
Rubbets främsta konkurrent kommer att bli Blocket, men att slå dem är inget Joakim Jardenberg har satt upp som mål.
– Blocket har sin position och vi har vår. Trots sin enkelhet finns det en del de missar. Så jag tror det finns plats för oss också, säger han till Helsingborgs Dagblad.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.