16 juni
2026

Realtid

"Pim-Pim" lämnar walkover

administrator

administrator

Joachim "Pim-Pim" Johansson har lämnat återbud till torsdagens match i Stockholm open på grund av sjukdom.

Svensken skulle egentligen ha mött Ivo Karlovic, Kroatien, i andra omgången. Svensken har tidigare haft feber och berättade i samband med segern i första omgången av att han ”känt sig matt och trött mellan bollarna”.

Joachim Johansson kände vid inbollningen vid 16-tiden att han inte kunde spela:

– Det är väldigt tråkigt. Det är en tävling jag sett fram emot länge och roligt att få möta Karlovic. Men jag hade inte haft någon chans ändå i dag.

– Jag får upp pulsen väldigt högt. Går jag upp för en trappa stiger pulsen. Det är ett virus som ligger kvar.

Senaste lediga jobben

Mest läst i kategorin

Makro

Ny modell: Företag slipper bära risken i domstolstvister

16 juni 2026
Symbol för Litium samt batterier
Makro

USA:s gigantiska litiumfynd kan förändra allt – om brytningen blir av

16 juni 2026