Nya kampanjen är en uppföljning på viralsuccén från i november.
Nordnet gör reklamfilmer över Skype
Mest läst i kategorin
De nya filmerna heter ”Do you think I’m a mamas boy?” och ”I’m not wearing any pants”.
I november lanserade Nordnet konceptet Transparent Banking. I kampanjen ingick flera reklamfilmer. Filmerna fick viral spridning världen över genom sociala medier och Reddit som resulterade i 2 miljoner Youtube-visningar, tv-visningar i amerikanska ABC News.
Filmerna vann också Adweeks ”Veckans bästa reklam”.
Nu lanserar man ett nytt lån, Knockoutlånet, som marknadsförs med nya reklamfilmer på samma transparenta tema, med samma amerikanska skådespelare och samma reklambyrå.
Banken uppger att reklamfilmerna spelats in via Skype. Reklambyrå är Fortune och skådespelaren heter Danny Fehsenfeld.
Filmerna har TV-premiär i morgon.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.