"Handlar om något större än banken".
Nordea satsar på prestigemagasin
Mest läst i kategorin
De svenska storbankerna har fått smak för egna medier. Efter Handelsbankens tv-satsning EFN släpper Nordea Private Banking nu det egna magasinet FAIR.
Målgruppen för den påkostade reportagetidningen är de egna kunderna samt ”opinionsbildare”. Innehållet fokuserar på ”människor och företeelser som gör skillnad” och inte bankens egna tjänster, enligt ett pressmeddelande.
– För oss på Nordea Private Banking är det viktigt att påminna om de positiva krafter som finns i samhället, om de entreprenörssjälar som skapar nya tjänster för ett mer hållbart liv. Det är den kraften vi vill visa med FAIR. Det är därför vi gör ett magasin som faktiskt inte handlar ett dugg om banken, utan om något mycket större, säger PB-chefen Anders Scherlund i en kommentar.
I första utgåvan har det dock smygit sig in en stor intervju med Sasja Beslik, chef för ansvarsfulla investeringar på Nordea.
FAIR ska också kompletteras med en kommande föreläsningsserie med namnet FAIR Talks, enligt Nordea.
Tidningen produceras av kundtidningsförlaget Klintberg Niléhn som även ligger bakom Nordeas tidigare private banking-magasin.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.