16 juni
2026

Realtid

Nokia Siemens satsar i Indien

administrator

administrator

Ericssonkonkurrenten Nokia Siemens Networks planerar att investera 100 miljoner dollar, motsvarande 682 miljoner kronor, i Indien under de närmaste tre åren.

Bolaget ska bland annat bygga en anläggning för tillverkning av nätverksutrustning i delstaten Tamil Nadu.

Anläggningen börjar byggas senare i år och produktionen är tänkt att starta under 2008, skriver Nokia Siemens i ett pressmeddelande.

”Den indiska telekommarknaden går in i en ny tillväxtfas, en fas där vi kommer att få se en snabb utbyggnad av mobila nät och bredband utanför de större städerna och leverans av en stor mängd nya tjänster till kunder över hela landet”, säger bolagets vd Simon Beresford-Wylie i en kommentar.

Senaste lediga jobben

Mest läst i kategorin

Makro

Ny modell: Företag slipper bära risken i domstolstvister

16 juni 2026
Symbol för Litium samt batterier
Makro

USA:s gigantiska litiumfynd kan förändra allt – om brytningen blir av

16 juni 2026