Det är tanken bakom Lindahls nya sajt.
"No nonsense"
Mest läst i kategorin
Advokatfirman Lindahl har lanserat ny hemsida.
– Det är ett led i det arbetet som vi gjort den senaste tiden som handlar om vad Lindahl står för, säger Tobias Wåhlén som är marknadsansvarig på firman.
På den nya hemsidan finns ett antal kompetensområden där byrån har rankats högt. Vad som lyfts fram är exempelvis TMT, Life science samt immaterialrätt.
– Hemsidan är kopplad till vår raka rådgivning, till tydligheten, vår vilja är att ge ett tydligt råd. För oss är det viktigt att faktiskt våga ta ställning i affärsfrågor. Det kallar vi för ”no nonsense” och det är det som präglar hur hemsidan ser ut i text, ton, form och färg, säger Tobias Wåhlén som berättar att firman har gjort undersökningar som visar vad klienterna vill få ut av en advokatbyrås hemsida.
Enligt honom vill klienter få svar på vad alla experter kan, hur man når dem och hur duktig man är på olika saker. Man vill ha ett neutralt omdöme, inte bara veta vad man själv säger sig vara duktig på. Därför har Lindahl på sin nya hemsida låtit klienter berätta om hur det är att jobba med jurister och advokater från advokatfirman.
– Vi har gjort filmer där klienter får komma till tals, vi har fler på gång som redigeras just nu.
Har klienterna fått betalt för att medverka?
– Nej. De ställer upp för att de vill uttrycka sin åsikt.
Vilka andra advokatbyråer har intressanta hemsidor tycker du?
– Jag tycker inte att det finns någon som sticker ut. Perspektivet är på tok för mycket inifrån-och-ut. Vi har försökt att vända på perspektivet.
Som inspirationskälla har de inte tittat på andra byråers sajter, däremot har de sneglat på en del internationella tjänsteföretag och banker.
Det är ganska stor text på hemsidan?
– Vi vill inte begrava det kloka, det handlar om att vara rak, sammanfatta sig så kort som möjligt så att det blir användbart. Att använda stora bokstäver är en del av det raka uttrycket.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.