Realtid

Mer reklam på internet än i tv

administrator
administrator
Uppdaterad: 07 nov. 2007Publicerad: 07 nov. 2007

Reklamen på internet har vuxit med 30 procent under tredje kvartalet.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Det bidrar starkt till annonsmarknadens totala tillväxt på 4 procent under kvartalet jämfört med samma period i fjol, enligt statistik från Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM).

Totalt uppgick medieinvesteringarna till 6,6 miljarder kronor i det tredje kvartalet. Ackumulerat efter tre kvartal uppgår investeringarna till 22,3 miljarder kronor,l en ökning med 5 procent jämfört med fjolåret.

Om ökningen på internetmarknaden räknas bort uppvisar mediemarknaden i princip nolltillväxt under tredje kvartalet.

Annonseringen i tv, som hade ett svagt andra kvartal, har återhämtat sig och ökade med 6,5 procent under perioden. Internet har dock nu gått om tv i omsättning. Det är bara dagspress och direktreklam som omsätter mer än internet.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]