Världens största marknadsföringskoncern WPP, ägare av svenska Sifo, redovisade ett lysande halvårsresultat tack vare ökad internetannonsering och stark sydamerikansk tillväxt.
Mediejätten WPP går som tåget

administrator
Uppdaterad: 29 aug. 2005Publicerad: 29 aug. 2005
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
Jämför courtage 
Intäkterna före skatt steg med 32 procent. Vinsten steg med hela 45 procent, skriver den amerikanska nyhetsbyrån Bloomberg.
Medan verksamheten i Sydamerika och Asien stod för den starkaste intäktsökningen hade Europa den lägsta på bara 4 procent.
Den nya kunden Samsung anses ha bidragit kraftigt till de goda siffrorna, liksom förvärvet av reklambyrån Grey.
WPP representeras i Sverige av bland andra Research International (före detta Sifo), Ogilvy, Hill & Knowlton, MindShare och Hall & Cederqvist. Sammanlagt är cirka 1.000 personer anställda inom koncernen i Sverige.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage 

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.
Jämför här
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS