Pepsi har valt ut svenska klädföretaget Wesc som partner i sin nya kampanj.
Klädföretaget Wesc gör Pepsiflaska

administrator
Uppdaterad: 17 sep. 2007Publicerad: 17 sep. 2007
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
I Pepsis nya kampanj har Wesc fått äran att designa en flaska. Det är graffittilegenden och Wesc-aktivisten Axis, som stått för hantverket.
Den unika flaskan kommer bara att tillverkas av Pepsi i 40.000 exemplar. Och vill man köpa den så måste man åka till Wesc butiker i Nevada eller New England.
Men det finns ett litet hopp att den svartvita flaskan med pokermotiv också kommer till Sverige.
– Vi har diskuterat att ta 1000 flaskor till Sverige i oktober, men inget är klart, säger Wesc vd Greger Hagelin från Las Vegas, där kampanjen lanserades i söndags till Realtid.se.
Vad innebär det här för Wesc:s försäljning?
– På kort sikt inte så mycket. Men det är viktigt led i vårt varumärkesbyggande och det är Pepsi som betalar för hela kampanjen.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS