Sajten värderad till 66,5 miljarder dollar.
Interpublic säljer halva sin andel i Facebook
Mest läst i kategorin
Interpublic, en av världens största kommunikations och reklamföretag, har sålt hälften av sitt 0,4-procentiga innehav i Facebook till en anonym köpare för 133 miljoner dollar, skriver Financial Times.
Försäljningen ger en värdering av Facebook på 66,5 miljarder dollar inför den stundande börsnoteringen.
2006 betalade Interpublic 5 miljoner dollar för sin andel.
Interpublic fick rätten att köpa in sig i Facebook efter att man har åtagit sig att spendera 10 miljoner dollar i annonsköp på sajten för sina kunders räkning, något som då var mycket värdefullt för Facebook som en prestigehöjare.
Som många andra mediebolag investerar Interpublic i medie- och teknikbolag i tidig fas.
”Facebooks framgång har gjort att det strategiska värdet av vårt ägande har minskat, samtidigt som det finansiella har ökat markant” säger Interpublics vd Michael Roth till Financial Times.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.