11 juni
2026

Realtid

Glocalnets ägare satsar mera pengar

administrator

administrator

Tre storägare som tillsammans kontrollerar cirka 63,5 procent av aktierna kommer att teckna sina andelar i teleoperatören Glocalnets aviserade nyemission.

De tre ägarna, Telenor via dotterbolaget TBS Infrastructure, Quotz Asset Management och Ravenloft Services, kommer även att rösta för emissionen vid den extra bolagsstämman på tisdagen.

Styrelsen i Glocalnet vill ge ut aktier för 85 miljoner kronor för att kunna fortsätta satsa inom bredbandsområdet.

TT

Senaste lediga jobben

Mest läst i kategorin

tyskland
Börs & finans

Tyska tåg kan inte gå i tid – nu kommer den drastiska åtgärden

10 juni 2026