Problemen på Nordeas nätbank är fortfarande inte över.
Fortsatt strul i Nordeas nätbank
Mest läst i kategorin
Många kunder kommer inte alls in när det är dags att betala räkningar.
Bankledningen säger att de är ”skamsna”.
Nordea har haft problem med sin nätbank varje månadsslut den senaste tiden på grund av överbelastning. I helgen var det svårt att logga in och många av bankens 1,6 miljoner kunder kom inte in alls.
– Vi är väldigt skamsna över det här, säger Ingemar Borelius, chef för nätbanken i Sverige, till Aftonbladet.
På måndagseftermiddagen uppgav bankens presstjänst att problemen var lösta, men det stämmer inte.
– Aldrig tidigare har störningen varat så här länge. Och som det ser ut nu består problemet. Vi har ännu inte lyckats komma fram till ett genombrott för att lösa problemet permanent, säger Borelius.
Bankens råd till kunderna är att de ska ha tålamod, både med Nordea och när de försöker logga in på nätbanken.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.