Bara sju procent av de svenska företagen har en formell policy för hur medarbetarna får använda sociala medier.
Få har policy för sociala medier
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
Jämför courtage Motsvarande siffra för resten av världen är 20 procent, enligt en undersökning som bemanningsföretaget Manpower har gjort bland 34.000 arbetsgivare runt om i världen.
Anmäl dig till Teknik, Media och Telekom-nyhetsbrevet som kommer ut på tisdagar.
Hos arbetsgivarna finns en oro för hur de sociala medierna ska påverka medarbetarnas produktivitet. Det finns också en rädsla för att företagets varumärke ska förstöras eller att känslig information ska läcka ut.
Det är dock bara 4 procent som säger att deras anseende har skadats i någon utsträckning av att medarbetarna använt sociala medier. I Sverige är den siffran bara två procent.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.
Jämför här
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS