Världens största webbshop har inte råd att stanna i USA.
Ett svenskare Amazon

Amazon är världens största webbshop sett till antalet besökare.
Sajten finns redan i sex nationella versioner utanför USA: I Kanada, Japan, Storbritannien, Tyskland och Frankrike. Samt senast i Kina efter förvärv 2004. Sedan dess har det inte hänt så mycket.
Amazon har fokuserat på att bredda och fördjupa utbudet och har lämnat fältet fritt för konkurrenter som Walmart och Gap att plocka marknadsandelar genom att vara först med nationella sajter.
På Amazon går det att betala i till exempel svenska kronor med sitt Visa-kort. Men det finns ingen svensk sajt – ännu.
Nu rekryterar Amazon seniora it-specialister för ett team som ska göra det lättare att automatiskt översätta text, priser, skatter och avgifter och leveransvillkor för att lansera undersajter för nya länder på löpande band.
Det framgår av en rad platsannonser som Financial Times uppmärksammar.

Just nu får du ett riktigt bra pris på Sveriges mest valda hemlarm med brand- och inbrottsskydd. Räkna ut ditt pris och ta del av erbjudandet





