Realtid

Disney startar nyttigt matmärke

administrator
administrator
Uppdaterad: 25 okt. 2007Publicerad: 25 okt. 2007

Disney slår sig in på den nyttiga matvarumarknaden. Frukt, frukostflingor och bakat – allt utan artificella ingredienser.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Tesco och Disney slår sina påsar ihop för att lansera en lång rad matprodukter. Draghjälp kommer att ges av Disneys mest kända tecknade karaktärer.

Frukt blir det första som kommer ut på marknaden, i november. Sedan väntar allt från yoghurt och frukostgryn till mjölk och bakat.

Articiella färger och smaker samt transfetter tillhör de ingredienser som inte ska figurera, enligt de båda bolagen.

Disney säger sig vilja ge föräldrar möjlighet att ge barnen något de blir glada över samtidigt som innehållet ska vara nyttigt. Bolaget uttrycker vidare att detta är en vändpunkt i dess historia.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]