Mediemagnaten Rupert Murdochs försök att locka folket till den nya kanalen Fox Business Network har mötts av gäspning.
Dålig start för Murdochs nya affärskanal
Mest läst i kategorin
Kanalen har i genomsnitt bara 6.000 tittare på dagtid, enligt färska siffror från analysföretaget Nielsen Media Research.
Hittills har Rupert Murdoch pumpat in närmare 1,3 miljarder kronor i kanalen som lanserades i oktober med buller och bång i USA.
Det är en av de största satsningarna inom ekonomijournalistiken på länge. Rupert Murdochs berättade att han startade affärskanalen för att konkurrera med dominanten CNBC. Det skulle bli en mer företagsvänlig kanal, mer underhållande.
The Guardian skriver att det kan bli tufft för Rupert Murdoch att konkurrera med CNBC, med 283.000 dagliga tittare i USA. CNBC har en mix av nyheter och analyser.
Edward Atorino, en mediaanalytiker vid New York-baserade börsmäklaren Benchmark, beskriver Fox siffror som ”chockartat låga”, trots att kanalen är relativt ny.
– Det är utan tvivel en långsam start. Men kanalen är fortfarande med i spelet. Murdoch har alltid varit en långsiktig visionär, säger han.
Fox nye vd, Kevin Magee, säger till Washington Post att siffrorna är ”absolut ingen överraskning”.
– Vi är fortfarande i ett väldigt tidigt skede, säger han.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.