Time Inc slutar ge ut den näst intill legendariska tidningen, som härstammar från it-boomen.
Business 2.0 läggs ner
Realtid.se
Uppdaterad: 07 sep. 2007Publicerad: 07 sep. 2007
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Oktobernumret blir tidningens sista, skriver affärstidningen B to B.
Business 2.0 startades 1998. Tack vare it-boomen var annonskontot alltid knökfullt. Tre år senare köpte Time Inc varumärket.
Den senaste tiden har annonsintäkterna dock dalat, senast med 30 procent det första halvåret jämfört med samma period förra året.
Bolaget Mansueto Ventuers uppges ha försökt köpa tidningen och dess 600.000 prenumeranter, men Time ska alltså istället ha valt att lägga ner, skriver B to B.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS