I alla fall vad gäller varumärkesvärde.
Bank of America brädar Goldman
Mest läst i kategorin
Bank of America tog över förstaplatsen avseende varumärkesvärde i bankvärlden 2010.
Med ett varumärkesvärde på 30,6 miljarder dollar tog Bank of America över förstaplatsen från HSBC, visar en undersökning av Brand Finance.
Anmäl dig till Finans och Försäkring-nyhetsbrevet som kommer ut på fredagar
HSBC ramlade ner till tredjeplats med ett varumärkesvärde på 27,6 miljarder dollar, skriver Bloomberg.
Tvåa blev Wells Fargo med ett värde på 28,9 miljarder dollar.
För Goldman Sachs blev mätningen en kalldusch. Bankens varumärke har rasat till 16:e från sjunde plats.
David Haigh, vd på Brand Finance, konstaterar att Bank of America och Wells Fargo lyckas väl tack vare expandering via uppköp i kombination med marknadsföring som klassisk main-street-bank.
– Amerikanska banksektorn börjar återhämta sig, säger David Haigh till Bloomberg.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.