Astra Zeneca vann på måndagen en strid om hur företaget marknadsfört magsårsmedlet Nexium.
Astra Zeneca vann reklamstrid

administrator
Uppdaterad: 26 feb. 2008Publicerad: 26 feb. 2008
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Walgreen, Rite och andra amerikanska återförsäljare har anklagat företaget för att ha brutit mot lagen.
En domstol i District of Columbia avvisade anklagelserna och slog fast att återförsäljarna inte har kunnat bevisa att Astra Zeneca överträtt några regler.
Återförsäljarna har bland annat hävdat att Astra Zeneca har lagt mer pengar på att marknadsföra det dyrare Nexium än det billigare alternativet Prilosec. Men domstolen slog fast att Astra Zeneca har rätt att göra reklam för Nexium på bekostnad av Prilosec.
Astra Zeneca har sagt att över 1 miljard människor använt Prilosec eller Nexium.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS