Världens billigaste reklamkampanj är ute på banan. Fansen uppmanas själva klottra reklam för Sega Rally på verkliga bilar.
Årets smutsigaste reklamtrick

Mest läst i kategorin
Speltillverkaren Segas brittiska marknadsföringsavdelning låter fantasin flöda inför lanseringen av det nya Sega Rally. En mycket annorlunda gatureklamkampanj har initierats där fansen får sköta jobbet.
Sega-fansen uppmanas
att skriva spelets namn och en relevant slogan på sitt smutsiga fordon. Därefter ska de e-posta in ett foto av resultatet. Bästa fotot vinner ett Sega Rally, ett Play Station 3 och en dag med extremrally i verkligheten.
Än så länge finns där bara en ynka bild i Sega Rallys galleri.
Segas marknadsföringsavdelning är knappast först med den här typen av kampanj. Reklam på smutsiga bilar har gjorts i Moskva. Till och med Ray Ban har använt samma trick i en kampanj som gick under namnet Never hide.
Själva spelet är en frontalkrock mellan Segas klassiska arkadspel och dagens uppdaterade data-grafiska möjligheter. Det överhängande ansvaret för spelets tillkomst ligger hos Guy Wilday, producenten bakom Colin McRae-serien fram till den ganska färska Dirt.
Frågan är hur Sega ska svara på klagomålen från ägare till bilar som använts i reklamkampanjen utan att ha blivit tillfrågade?