Världens största bolag inom detaljhandel via internet, börjar nu även erbjuda 22.000 matvaruprodukter via internet i Storbritannien.
Amazon utmanar mataffärer
Mest läst i kategorin
Det skriver London Evening Standard.
– Vårt mål för Amazon i Storbritannien är att vara det ställe där kunderna hitta och upptäcka vilken produkt de än vill köpa via internet, säger James Leeson som är chef för Amazons mataffär.
– Genom lanseringen av den här nya mataffären, erbjuder vi tusentals hushållsvaror, nischvaror, etniskt inriktade varor och internationella matvaror – alla tillgängliga med bara några knapptryckningar.
Amazon som är mest känt för att sälja böcker och CD-skivor via internet, börjar därmed nu även konkurrera med traditionella brittiska mataffärer som Tesco och Sainsbury.
Bland innovationerna är att man via Amazon kan köpa det exakta antal eller den mängd man vill ha av produkter som blöjor, tvättmedel, pasta, ris, kryddor, matolja.
Exempel på de varumärken man kan köpa via Amazon i Storbritannien är Pampers, Ariel och Uncle Ben’s.
Det finns även specialvaror för hälsomedvetna, allergiker och veganer.
Den som betalar en ”abonnemangsavgift” på 49 pund per år får göra obegränsat antal leveranser utan någon ytterligare leveransavgift.
Leveranstiden är en dag.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.