Om fem år hoppas den tyska sportskojätten stå på förstaplatsen på marknadens tron.
Adidas flåsar Nike i nacken

administrator
Uppdaterad: 08 nov. 2010Publicerad: 08 nov. 2010
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
Tyska Adidas, världens näst största tillverkare av sportskor, siktar på att nå upp till en årsförsäljning på 17 miljarder euro (cirka 160 miljarder kronor) om fem år och räknar med att då ha petat Nike från förstaplatsen på marknaden.
För att nå dit krävs en försäljningsökning på 45—50 procent på fyra år, enligt Herbert Hainer, Adidas koncernchef.
Vinstökningstakten och rörelsemarginalen vill Hainer samtidigt ha upp till 15 respektive 11 procent.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
BLACK WEEKS Spara upp till 54% på Verisure hemlarm

Just nu får du ett riktigt bra pris på Sveriges mest valda hemlarm med brand- och inbrottsskydd. Räkna ut ditt pris och ta del av erbjudandet
Räkna ut ditt pris!
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS
ANNONS





