Huvudsponsorn skriver nytt rekordavtal med AIK.
Åbro begraver stridsyxan
Mest läst i kategorin
Åbro hotade nyligen med att inte förnya sitt samarbetsavtal med AIK om den skandalomsusade spelaren Dulee Johnsson blev kvar i klubben.
Därefter har AIK och Johnson beslutat att gå skilda vägar.
Åbro, som pumpat in fem miljoner årligen i sponsorpengar till AIK Fotboll, har nu beslutat sig för att skriva nytt samarbetsavtal med AIK. Avtalet beskrivs som det enskilt största sponsoravtalet i AIK Fotbolls historia.
– AIK är det allsvenska lag som syns mest i medierna. Detta i kombination med att vi på Åbro har varit med sedan 90-talet och att AIK har Sveriges trognaste publik så såg vi det som en självklarhet att fortsätta fem år till, säger Henrik Dunge, vd för Åbro, i en kommentar.
Det nya avtalet sträcker sig över fem år och innebär att Åbro därmed fortsätter att vara AIK:s huvudsamarbetspartner. Bryggeriet kommer under de kommande åren, precis som tidigare, bland annat att synas på AIK:s matchtröja.
– Åbro är en viktig strategisk partner till AIK Fotboll, det bevisas inte minst med att de nu väljer att satsa ytterligare resurser till supporterrelaterade frågor som är av yttersta vikt för AIK Fotboll och för svensk fotboll, säger Johan Cederbrant, Försäljnings- och Marknads chef på AIK Fotboll, i en kommentar.
Henrik Dunge poängterar att en förutsättning för samarbetsavtalen är att AIK är en klubb som tar både ett stort ungdomsansvar, ett stort ansvar för supporterrelaterade frågor och därtill spelar en rolig och vinnande fotboll.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.