Aventuras influencerbolag TicToc går live med ny kollektion i Kina

E-handelsacceleratorn Aventuras influencerbolag TicToc går live i Kina med sin första kollektion som utvecklats i samarbete med smyckesvarumärket Larsson & Jennings. Det framgår av ett pressmeddelande.

Avtalet med smyckesvarumärket, som signerades i september förra året, ger TicToc exklusiv rätt till varumärket på den kinesiska marknaden. Kollektionen har tillverkats och designats in-house i samarbete med den kinesiska influencern Angelene Sun.

“Social commerce är en stark trend just nu så det känns bra att vi lanserar TicToc Ventures första kollektion enligt plan, på endast 3,5 månader från det när vi ingick vårt avtal med Larsson & Jennings och influencern Angelene Sun. Lanseringen är också ett bevis på att vi kan göra alla aktiviteter från ax till limpa för influencern in-house – allt från produktdesign, produktion, omnikanalsförsäljning, kvalitetskontroll till kundtjänst”, kommenterar Johan Aledal, CCO på Aventura Group.

Filip Lindkvist
Nyhetsbyrån Finwire

Annons