Svensk Start-Up utmanar etablerade städmärken med miljövänliga produkter

QLEANTAB erbjuder en hållbar och effektiv städprodukt som är ett säkert och miljövänligt alternativ till traditionella städprodukter

Philip Lahdo, grundare av QLEANTAB, har som mål att göra städprodukter säkrare för både människor och miljön. Företaget erbjuder miljövänliga städprodukter som är fria från farliga kemikalier och skadliga ingredienser. Till skillnad från traditionella städprodukter som kan vara skadliga för människors hälsa och bidra till föroreningar, är QLEANTAB:s produkter tillverkade av naturliga ingredienser som är både effektiva och säkra.

"De stora städmärkena har dominerat städprodukt-industrin i åratal, men det är dags för en förändring", säger Philip. "Konsumenterna blir allt mer medvetna om sin påverkan på miljön och letar efter produkter som stämmer överens med deras värderingar. QLEANTAB finns här för att erbjuda den lösningen."

QLEANTAB:s produkter kommer i tablettform som löses upp i vatten, vilket minskar plastavfallet och behovet av engångsplastflaskor. Kunden kan enkelt lägga en tablett i en återanvändbar aluminium sprayflaska och tillsätta vatten för att skapa en kraftfull städprodukt. Tabletterna finns i olika dofter, inklusive lavendel, citron och grapefrukt. Varför köpa Vatten i plast när du har vatten hemma säger Philip.

Sedan lanseringen i slutet av 2022 har QLEANTAB fått positiv respons från kunder som uppskattar företagets engagemang för hållbarhet. Märket har också fått erkännande från branschexperter, inklusive bästa innovation. Vi ser det som ett tecken på att konsumenterna är redo för en förändring inom städindustrin.

"QLEANTAB är mer än bara ett märke – det är en rörelse", säger Philip. "Vi är stolta över att vara ett lokalt företag som gör skillnad i vår gemenskap och bortom."

QLEANTAB tror på en mer hållbar framtid och hoppas på att kunna inspirera fler att göra detsamma.