Svedea rekryterar Jonas Frid som affärsområdeschef företag

Jonas Frid blir ny chef för affärsområde företag på Svedea. Han har tjugo års erfarenhet från olika roller inom försäkringsbranschen och kommer närmast från Trygg-Hansa. Jonas tillträder i mitten av augusti och efterträder Christina Almtun som drivit affärsområdet sedan starten 2011.

Svedea fortsätter sin tillväxtresa och rekryterar nu Jonas Frid i rollen som affärsområdeschef företag. Jonas Frid har under de senaste åren haft ledande roller inom försäkringsbranschen, senast på Trygg-Hansa som Head of Partnerships där han även har varit del av bolagets ledningsgrupper för både privat- och företagsmarknad.

– Svedea har satsat på företagsmarknad sedan start och vårt erbjudande och distribution har breddats med åren. Som ett led i vår fortsatta expansion är vi mycket glada över att kunna knyta Jonas Frid till Svedea. Jonas har erfarenheten, kraften och engagemanget som gör honom mycket lämpad för uppdraget och han blir ett välkommet tillskott till Svedeas ledning, menar Jonas Roberts, vd på Svedea.

– Med tanke på att Jonas företrädare Christina Almtun har varit en viktig del av Svedeas ledning sedan start är det en stor kostym att fylla, men vi är övertygade om att Jonas är rätt person att bygga vidare på framgången, fortsätter Jonas Roberts.

– Jag ser fram emot en ny och spännande utmaning i ett tillväxtbolag som Svedea och jag värdesätter att man sätter företagskultur, personalens engagemang och verklig kundnytta högst upp på dagordningen. Det känns inspirerande att få ta helhetsansvar för ett affärsområde och vara delaktig på en spännande tillväxt- och framgångsresa, säger Jonas Frid.

Jonas tillträder tjänsten som affärsområdeschef företag i augusti 2023.

Svedea – affärsområde företag
Sedan starten 2011 har Svedea gått från att ha varit ett helt okänt varumärke till en position som en ledande aktör inom gruppförsäkring samt en aktiv utmanare på försäkringsmarknaden för små och medelstora företag.