Peter ”Foppa” Forsberg fortsätter som ambassadör för Svedea

Uppdaterad

Peter Forsberg har agerat ambassadör och ansiktet utåt för Svedea sedan 2020. Nu förlängs samarbetet framåt.

Svedea har nyligen undertecknat ett nytt avtal med Next Level Group och därigenom förlängt samarbetet med hockeylegendaren Peter Forsberg.

– Vi är väldigt nöjda med Peters insatser hittills och är glada över att han valt att fortsätta jobba med oss. Han har haft en viktig roll i vårt arbete med att öka kännedomen om Svedea och stärka vår position som bolaget med branschens nöjdaste kunder. Nu ser vi fram emot att fortsätta detta arbete tillsammans och ta oss vidare på vår varumärkesresa, säger Anna Rosenlund, marknads- och kommunikationschef på Svedea.

– Svedea sätter verkligen sina kunder och medarbetare i fokus, så det är ett bolag som är lätt att gilla och ställa sig bakom. Vi har haft ett mycket bra samarbete sedan starten 2020 och jag ser fram emot nya spännande och roliga år tillsammans, säger Peter Forsberg, hockeylegendar och ambassadör för Svedea.

– Vi har jobbat nära Svedea under några år nu och känslan är fortfarande precis lika god som den var vid första mötet. Det känns både inspirerande och naturligt att fortsätta på den här resan tillsammans, säger Jonas Ahnlund på Next Level Group, som hanterar Peter Forsbergs kommersiella samarbeten.

I samband med att samarbetet förlängs kommer också Svedeas kommunikationskoncept att förnyas.

– I sin tidigare roll dök alltid Peter upp från ingenstans och agerade som den trygga och pålitliga problemlösaren, precis som Svedea. Nu har vi utvecklat konceptet vilket kommer att lanseras framåt vårkanten, men även här kommer han att agera trygg ledsagare. Det ska bli spännande att se hur de nya filmerna kommer att tas emot, avslutar Anna Rosenlund.

Foppa i rollen som räddaren i nöden