Nu har det aldrig varit enklare att komma ut på arbetsmarknaden

Uppdaterad

Är du på jakt efter ett nytt jobb? Eller har du ett jobb du drömmer om att få arbeta med, men inte vet hur du ska ta dig dit? I den här artikeln kan du läsa mer om hur Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha som Iris är en stolt leverantör av, kan hjälpa dig samt hur du sedan kan maximera dina chanser att få en anställning.

Så använder du Rusta och Matcha för att komma ut på arbetsmarknaden

Arbetsförmedlingen erbjuder arbetssökande en tjänst som kallas för Rusta och Matcha, vilket kort och gott betyder att de hjälper arbetssökande genom externa leverantörer. Ett exempel på en av dessa leverantörer är företaget Iris Hadar AB, som då erbjuder Iris Rusta och Matcha. Syftet med denna tjänst är helt enkelt att du sedan ska bli matchningsbar genom rustade insatser och att du sedan ska kunna få ett jobb eller komma in på din drömutbildning.

Genom denna tjänst kommer du att tilldelas en handledare som kommer att hjälpa dig på vägen. Handledaren kommer att gå igenom flera olika faktorer för att kunna hitta den väg som passar just dig bäst, genom att ta fram en individuell handlingsplan. Denna plan tas fram tillsammans med dig och utgår från dina önskemål, dina tidigare erfarenheter och kunskap.

Utforska möjligheterna för att hitta jobb

Genom att ta del av Arbetsförmedlingens tjänst Rusta och Matcha kommer du kunna utforska ett mycket bredare sortiment av arbeten du kommer att kunna söka. Detta kan även inkludera att du har fått hjälp att komma in på din utbildning du alltid drömt om, men som du kanske inte riktigt lyckades nå på egen hand. Genom att du till exempel påbörjat den utbildning du önskat, kan du nu enklare än någonsin börja söka ännu fler jobb.

För att kunna få ta del av denna tjänst behöver du vara inskriven hos Arbetsförmedlingen och uppfylla en del krav som Arbetsförmedlingen först behöver godkänna. Efter att du har blivit godkänt och valt den leverantör du önskar kommer du att kunna delta i Rusta och Matcha i sex månader, sedan kommer du behöva en utvärdering.

Effektiva strategier för att komma ut på arbetsmarknaden

För att maximera dina chanser att komma ut i arbetsmarknaden är det viktigt att vara aktiv och engagerad. Här är några effektiva strategier som kan hjälpa dig:

• Uppdatera ditt CV och profil regelbundet för att visa att du är aktivt sökande.
  • Använd nyckelord och relevanta färdigheter för att öka din synlighet för arbetsgivare.
  • Var aktiv och sök regelbundet efter lediga tjänster.
  • Använd matchningsfunktionen för att få skräddarsydda jobbförslag.

Genom att du följer dessa strategier kan du öka dina chanser att snabbt och enkelt lyckas få det jobb du alltid drömt om.

Bazoom Group
Vestergade 48H
DK-8000 Aarhus C
Vill du också synas här med ditt pressmeddelande? Läs mer här.