Modetrender våren 2023 som kommer att vara populära i mer än en säsong

Hållbara trender?

Trender är inte det mest stabila i modevärlden. En look är på modet i dag och en helt annan kommer att vara populär i morgon. Det är därför många människor inte följer trenderna, och till och med undviker dem genom att försöka ha en klassisk stil. Och denna ståndpunkt är ganska förståelig: varför köpa nya saker varje säsong, om de nästa säsong inte längre är relevanta?
Om du är en av de som tänker så är det dags att ändra dig! Experterna från promo-codes.se är redo att övertyga dig. I den här texten hittar du en lista över vårens trender som kommer att vara relevanta i mer än en säsong.

Att shoppa medvetet är den outtalade trenden 2023

Shopping bör i allmänhet hanteras ansvarsfullt, och ännu mer nu i en period av stigande priser och växande inflation. Därför rekommenderar Promo-Codes experter att man innan man köper något nytt till garderoben bekantar sig med de aktuella utförsäljningar och rabatter som olika butiker erbjuder. Du kan nästan alltid hitta nästan samma plagg men till ett bättre pris i en annan butik. En liten ansträngning, och du får ett lönsamt och snyggt köp!
Ett bra alternativ är dessutom att söka efter kampanjkoder och rabattkuponger. Enligt Promo-Codes statistik använde var fjärde person i Storbritannien 2022 en kupong för minst ett köp, i synnerhet kuponger för kläder och skor blev den mest populära kategorin av kuponger. Med en Nike rabattkod kan du till exempel köpa de mest trendiga paren av basic sneakers till en bra rabatt. För löpning, en romantisk look, bekväm casual-stil: sådana skor har visat sig stå emot tidens tand, så de kan användas under lång tid.
Men låt oss inte stanna vid skor, här är några av våren 2023 modetrender som du inte behöver fundera över utan kan köpa för den här och nästa säsong:

Mesh, en nyckelfaktor för fashionabla looks

När det kommer till skira kläder behöver vi inte ens fundera på om de står sig mot tidens tand för det har de redan gjort. Ända sedan vi återhämtade oss från pandemin har vi serverats alla slags skönheter i nätmaterial, och vi gillar det. Mesh är det mångsidiga material som har visat att det kan bli vad som helst i rätt händer. Vi har sett det vara fantastiskt som arbetskläder, vi har sett skira tyger användas som underkläder, vi har sett det på alla slags platser, och vi är fortfarande besatta av det. Om mesh är den modetrend du har beundrat men känner dig ovillig att ge dig hän åt, behöver du inte oroa dig för du kommer inte att bli besviken.

Snygga och lite vågade cargos kommer inte att bli mindre populära

Under de senaste åren har vi sett olika sorters cargo från shorts till byxor och till och med kjolar, och vi fortsätter fortfarande att bli överraskade eftersom människor fortsätter att komma på innovativa sätt för att göra cargo annorlunda. För fem år sedan hade vi bara en särskild bild av hur cargo skulle se ut, och den var söt. Men 2023 sa ”NEJ” till att vara basic och serverade oss cargoutfits på oväntade sätt, med oväntade mönster, material och strukturer. Cargons historia kommer utan tvekan att fortsätta.

Nya färger kommer in på modescenen: rött och koboltblått

Den första bilden som troligen kommer upp i huvudet när du tänker ”rött” är troligen Rihannas outfit vid Super Bowls halvtidsshow, men varför inte? Det är säsongens färg, och kändisen var definitivt snygg i den. Rött har tagit över 2023, och folk har blivit ännu mer ivriga att bära röda nyanser som många inte ens visste fanns. Du hittar rött överallt på catwalken i år, och vi kan alla hålla med om att rött är en vacker färg som definitivt är här för att stanna under nästa säsong.

Att välja säsongens vinnare mellan koboltblått och rött är ganska svårt. Vi kan dock hålla med om att båda färgerna har fått all den kärlek och uppmärksamhet de förtjänar sedan ett tag tillbaka. Denna blå färg är extra trendig eftersom många människor aldrig har uppmärksammat den särskilt mycket förut. Vi kan dock bara säga att denna vackra färg aldrig kommer att försvinna nu när den har fått sitt välförtjänta strålkastarljus. Det finns nästan inga nackdelar med denna vackra blå nyans, och det finns verkligen många fördelar. Den mest tydliga egenskapen som tilltalar oss är dock att den ljusa och vackra färgen passar bra ihop med de flesta andra färger, vilket gör den lämplig för den blyga typen som bara vill smälta in och den djärva typen som vill göra ett statement.

Bazoom Group

Vestergade 48H
DK-8000 Aarhus C
CVR: 41638745