Finalen i den amerikanska fotbollsligan NFL mellan Philadelphia Eagles och New England Patriots blev inte den marknadsföringssuccé som de stora företagen hade väntat sig. Tittarna valde att zappa över till andra kanaler i år.
Super Bowl floppade
Mest läst i kategorin
Finalen är det största årliga sportevenemanget i USA. Matchen lockar många miljoner hushåll till tv-sofforna. Något som de stora företagen inte varit sena att utnyttja i marknadsföringssyfte. Reklamspottarna såldes i år för rekordhöga 16 miljoner kronor för 30 sekunder.
Tråkigt nog för de som betalat de dyra reklamspottarna så sjönk tittarsiffrorna med fyra procent till enbart 86,1 miljoner, rapporterar brittisk press.
Frågan är om det var förra årets stora medieskandal där sångerskan Janet Jackson under en bråkdel av en sekund råkade visa bröstvårtan då hennes topp gled av som fick de puritanska amerikanarna att titta på något mindre förargelseväckande detta år.
New England Patriots vann finalen för andra året i rad.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.