VMSPlay, som flerfaldigt utnämnts till ett av de bästa nya teknikbolagen i både USA och Sverige, tar sin verksamhet inom mobil marknadsföring till First North under juli månad.
Snabbväxande mobilföretag tar in nytt kapital
Mest läst i kategorin
Marknaden erfar en kraftig tillväxt med 38% per år och förväntas under 2015 vara värd ca 130 miljarder SEK. ”Det handlar om förmågan att se vad din kund behöver för att bli bättre”, säger Christoffer Andersson, VD på VMSPlay.
VMSPlay utvecklar mobila sälj- och marknadsföringslösningar som bl.a. interaktiva videomeddelanden i syfte att förbättra sina kunders försäljning och marknadsföring på ett användarvänligt och effektivt sätt.
Video är en av de viktigaste kanalerna
I en värld där 96 procent av befolkningen har mobilabonnemang och där ökningen av det mobila webbanvändandet är åtta gånger snabbare än vad den var för Internet, är en mobil affärsstrategi ett måste för organisationer och företag.
Inom digital kommunikation utgör video en av de viktigaste kanalerna för att skapa intresse, värde och en relation.
Genom att använda VMSPlays interaktiva videoverktyg skapar företag och organisationer både en närmare relation till sina kunder samt lär känna sina kunders behov ännu bättre. Detta leder till ökade intäkter, en större kundnöjdhet och lojalitet.
Statistik visar att nästan 80% (Källa: Social Media Examiner) av alla marknadsförare planerar att ta in video i sin digitala kommunikation, vilket gör video mer prioriterat än Facebook, Twitter och blogg. Bland konsumenter säger 57% (Källa: Invodo) att sannolikheten för köp ökar markant om man får se videon på produkterna eller tjänsterna.
Kundbasen växer dagligen
VMSPlays kundbas med kunder som Tele2, Statoil, Porsche, Vattenfall o SMHI växer dagligen och överstiger redan 1000 stycken.
”Mobil marknadsföring växer explosionsartat och har den snabbaste tillväxten av alla interaktiva marknadsföringskanaler. Vi har en bra produkt, kunder som är entusiastiska över möjligheterna med vår produkt och väl etablerade samarbetspartners runt om i världen vilket ger oss en stark position på vår marknad.” säger Christoffer Andersson.
VMSPlays affärsmodell som bygger på månatliga licensavgifter och rörliga intäkter med höga marginaler är både lönsam och skalbar. Inför den planerade noteringen på NASDAQ OMX First North tar man nu in nytt kapital via en nyemission mellan 16-30 juni för att bredda bolagets försäljnings- och marknadsföringsinsatser.
”Vi välkomnar befintliga och nya aktieägare att tillsammans med oss växa på den expanderande mobila marknaden”, säger Christoffer Andersson.
Klicka här för mer info.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.