Det amerikanska bolaget Visible World har tagit fram en teknik som gör det möjligt att anpassa tv-reklamen efter geografiskt hemvist.
Skräddarsydd tv-reklam
Mest läst i kategorin
Den som bor i Vasastan i Stockholm eller i Haga i Göteborg kan med hjälp av den nya tekniken få en tv-reklam som är anpassad efter vilka utbud som finns i just deras kvarter. Den nya tekniken gör det möjligt att anpassa reklamen till olika postnummerområden.
I samband med en reklam för en ny film går det att lägga till vilken tid nästa föreställning äger rum på kvartersbion. Det går även att lägga till att exempelvis Ica på torget har extrapris på blöjor.
Storföretag som Reuter, Comcast och Leucadia har redan investerat i Visible World för att tjäna pengar på deras senaste uppfinning, skriver amerikansk press.
Visible World har på två finansieringsrundor fått in upp emot 200 miljoner kronor.
Framöver hoppas Visible World att kunna skräddarsy reklamerbjudanden så långt att de anpassas för de individuella hushållens behov.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.