Realtid

Marknadsföring som kapsejsat

administrator
administrator
Uppdaterad: 27 okt. 2004Publicerad: 27 okt. 2004

Affärstidningen Financial Times tänkte marknadsföra sin nya australiensiska upplaga genom att segla in i Sydneys hamn med en reklamspäckad jättebåt. Det gick riktigt galet.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Den 72 fot långa kappseglingsbåten kolliderade med Sydneys kända operahus på väg i Sydneys hamn i måndags. Hundratals turister och fotografer stod och tittade på, enligt engelska tidningar.

Båten, med namnet FT Spirit, kantrade efter att hela kölen lossnat vid kollisionen.

Ingen rapporterats ha kommit till skada. Och visst blev båten uppmärksammad. Scener från bärgningen av båten rullades snabbt ut på Sydneys lokal-tv-stationer.

Båten hette tidigare Spirit of Australia, och var under det namnet med i 1982 års uppsättning av Americas Cup i San Diego.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Framtidens äldreboenden: Teknik, trygghet och trivsel

Äldreboenden och andra omsorgsfastigheter kommer att spela en allt större roll inom både samhällsstrukturen och fastighetsmarknaden. Med en snabbt åldrande befolkning ökar behovet av innovativa lösningar som möter de komplexa krav som dagens vård och omsorg ställer. Utformningen av framtidens äldreboenden handlar inte bara om praktiska funktioner utan också om att skapa miljöer som främjar […]