Två varumärken blir ett.
Fusion hos Söderberg & Partners
Mest läst i kategorin
I början av 2010 slutförde Söderberg & Partners förvärvet av Direct Finansiella Tjänster och Försäkringar. Under fjärde kvartalet 2012 fusioneras varumärkena och blir ett under Söderberg & Partners.
Enligt Söderberg & Partners har strategin sedan förvärvet varit att ha en multipel varumärkesstrategi med två varumärken som verkar inom samma marknad men med olika identiteter och segment.
”Direct har framgångsrikt kunnat dra nytta av de stabsfunktioner, system och analys som finns centralt i koncernen, och har under dessa dryga två år stärkt sin position på marknaden”, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
– Vi kan se att hela branschen står inför stora utmaningar i framtiden. Vi tror att vikten av ett starkt varumärke ökar. Därtill ökar kraven allt mer från kunder och myndigheter. För att säkerställa en ledande position behöver vi arbeta på ett enhetligt vis och då är en sammanslagning den naturliga vägen att gå, säger Gustaf Rentzhog, vd Söderberg & Partners.
Anders Bäckström, vd för Direct Finansiella Tjänster och Försäkringar, kommer att vara kvar i organisationen och ta sig an andra utmaningar inom främst livaffären.
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.