Den 6 februari är det återigen dags för USA:s största idrottsevenemang, Superbowl. Evenemangen följs plikttroget av de flesta amerikanska hushåll, vilket gör att reklamköparna får betala dyra pengar för reklamspottarna. Närmare bestämt 16,5 miljoner kronor för 30 sekunder.
En minut kostar 33 miljoner
ANNONS
ANNONS
Mest läst i kategorin
ANNONS
Jämför courtage Superbowl är finalen i den amerikanska fotbollsligan, NFL, och anses helig för de flesta amerikaner. Något som det amerikanska företagen vill utnyttja till varje pris. I år ställs New England Patriots mot Philadelphia Eagles
Reklamfilmerna kring Superbowl har blivit ett nöje i sig själva och en ära för amerikanska företag att få köpa. Reklambyråerna låter sina främsta kreatörer arbeta fram tillräckligt bra material.
Enligt den amerikanska tv-kanalen Fox är 95 procent av annonstiden redan utsåld.
En debutant bland Superbowlannonsörerna i år är Volvo som kommer att göra reklam för den senaste V8-SUV.
Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage
Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.
Jämför här
ANNONS
ANNONS
Senaste nytt
ANNONS