Realtid

En minut kostar 33 miljoner

administrator
administrator
Uppdaterad: 25 jan. 2005Publicerad: 25 jan. 2005

Den 6 februari är det återigen dags för USA:s största idrottsevenemang, Superbowl. Evenemangen följs plikttroget av de flesta amerikanska hushåll, vilket gör att reklamköparna får betala dyra pengar för reklamspottarna. Närmare bestämt 16,5 miljoner kronor för 30 sekunder.

ANNONS
ANNONS

Mest läst i kategorin

Superbowl är finalen i den amerikanska fotbollsligan, NFL, och anses helig för de flesta amerikaner. Något som det amerikanska företagen vill utnyttja till varje pris. I år ställs New England Patriots mot Philadelphia Eagles

Reklamfilmerna kring Superbowl har blivit ett nöje i sig själva och en ära för amerikanska företag att få köpa. Reklambyråerna låter sina främsta kreatörer arbeta fram tillräckligt bra material.

Enligt den amerikanska tv-kanalen Fox är 95 procent av annonstiden redan utsåld.

En debutant bland Superbowlannonsörerna i år är Volvo som kommer att göra reklam för den senaste V8-SUV.

Läs mer från Realtid - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt:
ANNONS
Jämför courtage

Compricer är Sveriges största jämförelsetjänst för privatekonomi. Klicka här för att jämföra courtage.

Jämför här
ANNONS
Spela klippet

Svenskar rustar för ökat sparande inför ISK-reformen

När den sänkta skatten på investeringssparkonton (ISK) träder i kraft vid årsskiftet planerar många svenskar att öka sitt sparande. Fyra av tio svenskar planerar att öka sitt sparande – och särskilt stort intresse finns bland unga under 29 år. Hela sex av tio i den gruppen uppger att de vill spara mer, enligt en ny […]