TQ Nordic AB expanderar genom förvärv av PharusTech AB

Ett betydande steg i tillväxresan genom förvärv av PharusTech som är en framkantspelare inom HR-tech och AI och blir nu en del av TQ Nordic AB (tidigare Talent Q).

Förvärvet markerar en milstolpe för TQ Nordic i strävan att etablera sig som Europas främsta leverantör av digitala talent management-lösningar. ”Det här förvärvet är inte bara ett steg i vår tillväxtstrategi, utan också en utvidgning av vår förmåga att erbjuda automatiserade och helt nya kundlösningar.” säger Carl Magnus Helin, VD på TQ Nordic.

”Genom att förena Pharus Techs banbrytande AI-teknologi med vår expertis, kommer vi att revolutionera marknaden med nya, värdeskapande lösningar.”

Pharus Tech, känt för sin spetskompetens inom AI och dataanalys, blir nu en central del i TQ Nordics utveckling av nyskapande talent management-verktyg. ”Innovation ligger i vårt DNA,” säger Björn Elowson, VD på Pharus Tech. ”Att bli en del av TQ Nordic möjliggör för oss att utöka och förbättra våra lösningar, samt att utforska nya gränser inom HR-tech och närliggande affärsområden.”

Mikael Karlsson, styrelseledamot i Pharus Tech och medgrundare av Brofund Equity, betonar det strategiska värdet av förvärvet: ”Kombinationen av vår teknik och TQ Nordics marknadsposition skapar en robust grund för framtida tillväxt.”

Med förvärvet kommer TQ Nordic och Pharus Tech att tillsammans betjäna över 600 kunder globalt och stärka sin ställning inom talent management i Europa. Framtidsutsikterna inkluderar utveckling av skräddarsydda lösningar som även adresserar det så kallade Global Skills Gap och förbättrar dataanvändningen inom HR och närliggande områden.

Här kan du läsa mer om förvärvet: https://tqnordic.com/tq-nordic-och-pharus-tech-gar-samman/

Här kan du läsa mer om TQ Nordic: https://tqnordic.com/

Följ TQ Nordic på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/tqnordic/