Annons

Annons

Eastpoint fimpar avtalet med TPB

<pufftextlänk>Eastpoint Media säger upp sitt avtal med sajten The Pirate Bay, uppgifter som Realtid.se skrev om i juni.</pufftextlänk> "Nu är det dags att fokusera på vad som alltid har varit vårt huvudfokus", bekräftar Eastpoint Medias Luar Buso.

I slutet av juni avslöjade Realtid.se att annonsförsäljarna Eastpoint Media ville säga upp sitt avtal med The Pirate Bay. Det var Sandrew Metronomes it-chef Anders Abel som av en säljare på Eastpoint Media hade fått veta att avtalet skulle upphöra i och med årsskiftet 2006/07.

– Han hävdade att relationen med oss var viktigare för dem än The Pirate Bay. Jag frågade om det fanns planer på att gå ut med ett pressmeddelande, men det fanns det inte, sade Anders Abel då.

Eastpoint Media förnekade då bestämt att avtalet skulle rivas upp. Företaget, som är ett helägt dotterbolag till Eastpoint, säljer annonser åt The Pirate Bay och har enligt egen utsago tjänat stora pengar på avtalet.

Annons

Annons

I dag blev det klart att företaget och The Pirate Bay går skilda vägar. I ett pressmeddelande skriver Eastpoint Medias säljchef Luar Buso att företaget väljer att fokusera på sökmotoroptimering och sökmotormarknadsföring.

"The Pirate Bay har bidragit med mycket trafik till våra kunder under en tid, och det är alltid positivt för våra betalande kunder att få besökare till sina hemsidor. Men nu är det dags att fokusera på vad som alltid har varit vårt huvudfokus: sökmotoroptimering", skriver Luar Buso.

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons

Annons