Realtid – Flowi utökar tjänsten med effektiva funktioner

Efter förfrågningar från kunder har Flowi nu släppt flera smarta funktioner som ska göra tidrapportering enklare och snabbare.

Flowi (https://flowi.se/) är en tidrapporteringstjänst som är utvecklat av experter i branschen och i nära samarbete med företagsledare. Sedan starten har bolaget lagt stor vikt vid att ständigt utveckla, modernisera och förbättra tjänsten. En av de nya funktionerna är lönerapportering.

“Med Flowi vill vi vara med och driva utvecklingen framåt i branschen och därför strävar vi efter att vara nytänkande och samtidigt alltid ha kunden i centrum när vi lanserar nya funktioner. Efter förfrågningar från flera av våra kunder har vi nu utökat tjänsten med lönerapportering,” säger pressansvarig på Flowi.

Det betyder att det inte längre är nödvändigt att skapa en separat rapportering, utan istället att den tid som rapporteras i tidrapporten kan brukas som löneunderlag, något som sker automatiskt Lönefilen kan även exporteras till olika ekonomiprogram, som till exempel Fortnox och Visma.

Många fördelar med digital tidrapportering

Tidrapportering som sker via papper och penna kan ofta snabbt bli en huvudvärk för såväl löneavdelning som för de anställda själva. Flowis tidrapporteringssystem bygger på att det kan användas både via app och webb för en sömlös och smidig användarupplevelse.

En av de största fördelarna med digital tidrapportering är att arbetet blir mer tydligt och översiktligt. Det hjälper arbetsgivare att få en exakt översikt hur mycket tid du varje medarbetare lägger ned på en viss kund eller på projekt. En annan fördel med tidrapportering via app och webb är att man kan göra rapporten oavsett var någonstans man befinner dig, om det så är på tåget, i väntan på bussen eller medan du står i kö. Det enda som behövs är Flowis app och en internetuppkoppling. Med ett molnbaserat tidrapporteringssystem kommer dessutom timmarna som rapporteras i appen att automatiskt uppdateras i webbgränssnittet.

Frida Engström, Public Relations Manager

frida.engstrom@prdirekt.se