Loyal Solutions utvald som teknikleverantör till Mastercard Nordics

Loyal Solutions A/S samarbetar med Mastercard i Norden för att möjliggöra digitala kvitton för mer bekvämlighet och hållbarhet.

Loyal Solutions (NASDAQ: LOYAL (ISIN DK0061535507) och  Mastercard har nöjet att tillkännage ett nytt samarbete för att möjliggöra digitala kvitton för kortinnehavare, något som blir allt populärare bland nordiska konsumenter. Det danska IT-bolaget Loyal Solutions kommer att vara teknikpartner och leverantör för de digitala kvittona, och  samarbetet kommer att göra det möjligt för alla Mastercard-kortinnehavare att ta emot digitala kvitton istället för papperskvitton, i vilken partnerbutik som helst, inledningsvis på de nordiska och baltiska marknaderna.

Erik  Gutwasser, divisionschef för Mastercard i Norden och Baltikum kommenterar:  "På Mastercard strävar vi alltid efter att skapa en bättre kundupplevelseresa för kortinnehavare. Vi vet att digitala kvitton kommer att bidra till denna upplevelse eftersom de är både bekväma och hållbara, och vi har sett dem driva stort kundvärde och lojalitet."

Det nya samarbetet om digitala kvitton mellan Mastercard och Loyal Solutions bygger på det befintliga framgångsrika samarbete om lojalitetsprogram över hela världen. Mastercard kommer att kunna erbjuda digitala kvittoleverantörer anslutning till alla Mastercard-kortinnehavare i Norden och Baltikum, vilket gör det möjligt för dem att erbjuda sina tjänster i tid och på ett effektivt sätt.

Digitala kvitton förenar hållbarhet med kundens bekvämlighet i en sömlös process, vilket undviker besväret med papperskvitton, vilket skapar en sann win-win-lösning.

Peter Kisbye, VD för Loyal Solutions, kommenterar

"Vi är mycket glada över detta nya omfattande samarbete med Mastercard. Att kunna tillhandahålla en viktig teknikkomponent till Mastercard som möjliggör digitala kvitton är både intressant ur ett affärsperspektiv för vårt företag och ur ett ESG-perspektiv genom att delta i att eliminera det avfall som papperskvitton representerar, nu när digitala lösningar finns tillgängliga.
Kombinationen av en stor global aktör och en innovativ teknik som Loyal Solutions ger alla intressenter det bästa av två världar. Vi är mycket stolta över att Mastercard valde Loyal Solutions för detta viktiga projekt, och vi ser fram emot att presentera den första livelösningen under hösten.

Att använda vår lojalitets- och betalnings SaaS-plattform LoyalTfacts® på nya sätt är också av orsak intressant ur ett affärsperspektiv.  Vi är övertygade om att det nya segmentet kommer att vara intressant för vårt företag och alternativet med digitalt kvitto är också något vi kan erbjuda våra stora kunder inom lojalitetsbranschen.

Det är för tidigt att bedöma avtalets inverkan på de finansiella resultaten för innevarande räkenskapsår för vårt företag. Ledningens uppfattning er att det nya affärsområdet kommer att bidra positivt under de kommande åren"

För ytterligare information om företaget, vänligen kontakta

Peter Kisbye, VD
E-post:  pki@loyalsolutions.eu