Betala 100.000 kronor för en vecka, istället för 140.000 kronor.
Stureplansgruppen tvingas rea ut sviter
Mest läst i kategorin
Sommarens mängdrabatt på sviterna är ett led av marknadsföringen, säger Stureplansgruppens Stephanie af Klercker.
Stureplansgruppen rear ut sina hotellrum i Tott Hotel Visby mitt under sommarens högsäsong.
I kampanjen hyr de ut sina hotellrum med mängdrabatt. Få fyra nätter till priset för tre, eller sju nätter till priset för fem.
Stephanie af Klercker är marknadsansvarig på Stureplansgruppen.
– Vi har en rad olika erbjudanden som vi kör med hela sommaren och under resten av året, säger hon.
Varför gör ni det?
– Det är en del av vår marknadsföring, för att få ut vetskapen om hotellet.
I sin stil är Tott väldigt stort och minimalistiskt med rumspriser som ligger i det övre skiktet på ön.
Det är en annan typ av hotellkoncept i och med att det är bostadsrätter som privatpersoner hyr ut. Rummen ser trots det identiska ut, och det finns inga privata ägodelar.
På Tott Hotel Visby kostar de billigaste rummen 2.250 kronor per natt. De är dubbelrum för två personer som är 20 kvadratmeter stora. Egentligen skulle rummen gå på 15.750 kronor för en vecka, men med rabatten blir det alltså 11.250 kronor.
Alla hotellets enheter omfattas av rabatten.
Dit räknas även hotellets två ”master suites”. Den minsta är på 125 kvadratmeter och kostar vanligtvis 15.000 kronor per natt. Den största sviten med fyra rum på 145 kvadratmeter går annars på 20.000 kronor per natt, alltså 140.000 för sju dagar.
Men i finanskrisens kölvatten kan den bli din för 100.000 kronor för en vecka i sommar.
Utanför sviten finns en stor solterrass med jacuzzi, och eftersom terrassens ytterväggar är av glas har besökaren panoramautsikt över havet och milsvid utsikt längs stranden.
I anslutning till hotellet finns restaurangen Gottland (ja, med två t) med en lokal prägel och lokala råvaror.
Därtill finns en utomhuspool och Visby Beach Club, en lunch- och eftermiddagsrestaurang som tillhandahåller olika typer av aktiviteter.
– Stureplansgruppen har gjort ett bra grundarbete, de har varit väldigt proffsiga och utbildat personal via oss, säger Annamari Thorell marknadsansvarig för Gotlands turistförening.






