FinansNyhet För dig som prenumerant

Vad ska Jim Rowan göra med Volvos varumärke?

Volvo Cars, Jim RowanVolvo Cars, Jim Rowan
Fredrik Sidahl, vd på branschorganisationen Fordonskomponentgruppen och Eva Ossiansson, varumärkesexpert och universitetslektor på Handelshögskolan i Göteborg.
Publicerad
I en värld med alltmer snarlika produkter är varumärket mycket viktigt. Det säger Eva Ossiansson, varumärkesexpert på Handelshögskolan i Göteborg, till Realtid. Frågan är hur Volvo Cars tillträdande vd Jim Rowan ska hantera det?

Anders Frick

Volvo är inte det enda bilmärke som produceras i Göteborg. Polestar, Zeekr samt Lynk & Co är några av Geelys andra varumärkesnamn som det surras om i lunchmatsalarna på Hisingen. Men hur viktigt är varumärket och vad händer om Geely får för sig att flytta produktionen till Kina?

tests

00000000

000000

000000

000000

Har du redan ett konto.

Teckna premiumabonnemang

Månad
299
kronor per månad

Ex moms
Registrera med företagsmejl

Mest populär
Helår
274
kronor per månad

Betala 3 289 kr per år
och spara 299 kr

Team

Medlemskap till hela företaget.
Få upp till 50% rabatt>>

Det här får du som medlem

  • Tillgång till allt vårt Premium-innehåll på Realtid.
  • Nyheter, analyser, granskningar och reportage för beslutsfattare.
  • Krönikor, och analyser från ledande profiler.
  • Bli en del av vår community.

Så här fungerar Premium

  • Betala per månad eller år.
  • Säg upp enkelt när du vill.
  • Välj mellan kort, Klarna eller företagsfaktura som betalningsalternativ.
  • Läs fullständiga villkor här.

Frågor?

Annons