Juha Nuutinen, VD och medgrundare, Sellforte
Juha Nuutinen, VD och medgrundare, Sellforte. Foto: Sellforte
Riskkapital

Sellforte tar in 40 miljoner i runda ledd av Sonae IM – Bonnier Ventures bland investerarna 

AI-bolaget Sellforte planerar att stärka R&D och ytterligare expandera internationellt efter en investeringsrunda om 40 miljoner kronor.

Uppdaterad 2021-03-23
Publicerad 2021-03-23

Sellforte, ett teknikbolag som utvecklat en AI-driven plattform för marknadsföringsoptimering, har tagit in 40 miljoner kronor i en investeringsrunda ledd av Sonae IM. Bonnier Ventures och finska riskkapitalbolaget Icebreaker VC, delägare i bolaget sedan tidigare, har även de deltagit i rundan. Det framgår av ett pressmeddelande.

Kapitalet planerar Sellforte använda till att rekrytera fler för att skala R&D och produktutveckling och även för att fortsätta expandera internationellt. 

– Vi har redan öppnat kontor i Stockholm där vi jobbar framgångsrikt med flera Nordiska kunder och den här investeringen är ett sätt för oss att kunna växa ännu snabbare i Norden tillika expandera internationellt, säger Ian Wikström, Regional vice president på Sellforte, i en presskommentar.

Sellfortes plattform används idag av bland andra Elgiganten och Cloetta.

Grundat 2017, med kontor i Finland, Sverige och Nederländerna och kunder i 14 länder, Sellforte har hittills tagit in totalt 4,5 miljoner euro i finansiering.

Platsannonser

Premium för 199 kr i sommar
Med Premium får du Sveriges bästa oberoende bevakning av finansbranschen

Logga in